Bu düzeydeki testlerde, soruların çözümü için gerekli bilgiler sorunun üzerinde verilmektedir.
Bu Testlerin amacı; önceden öğrenilen bilgilerin hatırlatılması ve soru çözümünde kullanılarak kavranmasıdır
Hatırlama: Önceden öğrenilen bir bilgiyi uzun süreli bellekten geri çağırmaktır.
Anlama: Sözlü, yazılı ve grafik iletişimi içeren öğretici mesajlardan anlam çıkarmak, fikir ve kavramları açıklamaktır.
Bu düzeydeki testlerde öğrenilen bilgilerin uygulanılanması ve pekiştirilmesi sağlanmaktadır.
Bu testlerin amacı; öğrencinin bilgi düzeyini ölçmektir.
Uygulama: Bir yöntemi/işlemi verilen bir durumda uygulamak ve bilgiyi yeni durumda kullanmaktır.
Bu düzeydeki testlerde öğrenilen bilgilerin kullanılarak daha üst düzey bilişsel etkinliklerin gerçekleştirilmesi, bilgiler arasındaki anlam ilişkisinin keşfedilmesi hedeflenmektedir.
Bu testlerin amacı; öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmektir.
Çözümleme: Konuyu bileşenlerine ya da parçalarına ayırarak parçaların birbiriyle ve bütünün genel yapısı veya amacıyla nasıl bir ilişkisi olduğunu belirlemektir.
Bu düzeydeki testlerde, “Tam Öğrenme“nin gerçekleşip gerçekleşmediğinin denetlenmesi hedeflenmektedir.
Bu testlerin amacı; öğrencilerin bilgiyi kullanması ve kendi özgün düşünceleriyle bağımsız sorular oluşturmasıdır.
Değerlendirme: Bir duruşu ya da kararı yargılamak, kriter ve standartlara dayalı olarak karara varmaktır.
Özgün Düşünme: Parçaları kullanarak yeni bir ürün ya da fikir oluşturmaktır.